Press & Public Affairs
Guido Roozekrans
Manager Press & Public Affairs
Telefoon: +31 (0)162 585 377
E-mail: publicrelations@lexus.nl
Tien jaar garantie moet de standaard worden voor auto’s, vindt Lexus. Afgelopen weekend plaatste Lexus een oproep, waarin het vraagtekens plaatst bij de huidige garantiestandaarden in de automarkt en waarbij het alle autofabrikanten uitnodigt om ook 10 jaar garantie te bieden.
Lees verderDiverse autofabrikanten bieden nu twee tot drie jaar garantie. Dit is niet veel meer dan wat er geldt voor consumentenelektronica als een laptop, een mobiele telefoon of zelfs een setje oortjes. Van een auto mag méér verwacht worden. Vandaar dat Lexus nu andere autofabrikanten oproept om tien jaar garantie te bieden op hun producten.
Lexus heeft afgelopen najaar de garantietermijn uitgebreid tot 10 jaar of 200.000 kilometer. De uitbreiding van de garantietermijn is terug te herleiden naar het sterke vertrouwen dat het merk in de modellen en vakmensen (Takumi) heeft.
Ook als het Lexus-model niet altijd bij de Lexus-dealer in onderhoud is geweest, kan de eigenaar profiteren van de lange garantietermijn. Een voorwaarde is dat de Lexus in kwestie nog geen 10 jaar oud is en nog geen 200.000 kilometer gereden heeft alvorens deze Lexus in onderhoud komt bij een officiële Lexus dealer.
Voor het onderhoud wordt alleen gebruikgemaakt van originele Lexus-onderdelen die bovendien gemonteerd worden door uitsluitend door Lexus opgeleide en getrainde technici. Zekerheid alom dus. Ook voor een eventuele volgende eigenaar, want de garantie is gedurende de looptijd overdraagbaar. Hiermee drukt Lexus een definitieve stempel op zijn betrouwbaarheid en profiteert de eigenaar van extra zekerheid.
Qua betrouwbaarheid behaalt Lexus jaarlijks de toppositie in betrouwbaarheidsonderzoeken. Onlangs won Lexus voor de derde keer op rij de betrouwbaarheidsprijs van het Britse What Car? en ook in een grootschalig onderzoek in vijf Europese landen bleek Lexus het betrouwbaarst. Tien jaar garantie onderstreept het vertrouwen in de betrouwbaarheid van alle Lexus-producten.
Onderhoud bij de officiële Lexus-dealer betekent ook extra comfort en ontzorging. Voor elke klant rolt de Lexus-dealer graag de rode loper uit. Want zolang een Lexus in onderhoud bij de Lexus-dealer is, kan de eigenaar rekenen op Red Carpet Treatment, een hoog serviceniveau inclusief een haal- en brengservice*, vervangend vervoer* en een vaste servicemonteur. Daarnaast staat na het onderhoud bij de Lexus-dealer de auto weer volledig gewassen klaar.
* Deze service geldt als de servicewerkzaamheden minimaal anderhalf uur bedragen en geldt niet bij glas- en plaatwerkreparaties.
Guido Roozekrans
Manager Press & Public Affairs
Telefoon: +31 (0)162 585 377
E-mail: publicrelations@lexus.nl