Ultieme gastvrijheid: THE LOFT van Brussels Airlines en Lexus wederom ‘Europe’s Leading Airline Lounge’

• Beste lounge bij uitreiking World Travel Awards
  • Unieke combinatie van Japanse en Belgische gastvrijheid
  • In alle luxe en comfort: ontspannen, werken, slapen, opfrissen

Bij de uitreiking van de World Travel Awards is THE LOFT by Brussels Airlines and Lexus voor het tweede jaar op rij uitgeroepen tot Europe’s Leading Airport Lounge. In THE LOFT smelten comfort, technologie, design en een mix van Japanse gastvrijheid en ‘Belgitude’ samen. Door deze unieke combinatie hebben zowel reizigers als professionals uit de toerismebranche de lounge aangewezen als beste van Europa.

THE LOFT by Brussels Airlines and Lexus opende zijn deuren in juni 2018 met als doel om het voor internationale reizigers mogelijk te maken de luxe, het design én de Omotenashi-gastvrijheid van Lexus te ervaren. THE LOFT heeft een oppervlakte van 2.040 m2 en is onderverdeeld in verschillende ruimtes, met elk een eigen ambiance. Naast een centrale bar zijn er bijvoorbeeld diverse zitruimtes (totaal 500 zitplaatsen). De ‘break-out space’ is perfect ingericht voor reizigers die ook onderweg aan het werk zijn. In de ‘sleep-pods’ met sterrenhemel kunnen vermoeide reizigers de ogen even dichtdoen en in de Spa shower suites kunnen ze zich weer opfrissen.

Unieke combinatie: Omotenashi en Belgitude

Wat THE LOFT even aantrekkelijk als bijzonder maakt, is de combinatie van Omotenashi (oprechte Japanse gastvrijheid, die diep uit het hart komt) en Belgitude. Typische Omtensahi-kenmerken zijn de stijlvolle Lexus-designkenmerken en de Lexus LS-stoelen waarin reizigers een Shiatsu-massage kunnen ervaren. De Belgitude komt tot uiting in de beschikbaarheid van de fijnste Belgische chocolade en van verse organische gerechten en drankjes. Uiteraard worden in THE LOFT ook de beste Belgische bieren van de tap geserveerd. Zorg voor het milieu is een speerpunt van Lexus en dus ook van THE LOFT. Dat betekent onder meer dat in de lounge geen plastic flessen worden gebruikt.

Altijd in het middelpunt: de klant en de reiziger

Pascal Ruch, hoofd van Lexus Europa over de onderscheiding die THE LOFT voor het tweede jaar op rij heeft gekregen: ”Klantgerichtheid staat centraal bij Lexus. We zijn onze klanten dankbaar voor hun vertrouwen, al helemaal omdat ze dit juist nu hebben uitgesproken. Met de Omotenashi-gastvrijheid, die Lexus typeert, maken we het verschil: het zorgt voor gemoedsrust, ook in onzekere tijden. Het spreekt dan ook voor zich dat we graag onze waardering uitspreken voor Brussels Airlines en de andere partners met wie we deze Award delen.”