Press & Public Affairs
Guido Roozekrans
Head of Press & Public Affairs
Telefoon: +31 (0)162 585 377
E-mail: publicrelations@lexus.nl
Lexus bedankt met een opvallende nieuwe campagne de dieselauto. Het premium automerk dat al jaren geleden de dieselauto in de ban deed en hoofdzakelijk zelfopladende hybride-modellen levert, kijkt terug op de ‘mooie’ jaren van de dieselmotor. Lexus vindt het de hoogste tijd voor slimme hybride aandrijving, die een efficiënte benzinemotor met een krachtige elektromotor combineert.
Lees verderLexus is van mening dat de dieselmotor nu écht met pensioen kan. De nieuwe, hoge uitstooteisen als gevolg van de WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) en de RDE (Real Driving Emissions Test) maken dieselauto’s telkens duurder. De afnemende vraag naar de dieselauto en restwaardedalingen zorgen daarbij voor hogere kilometerkostprijzen. Steeds meer autofabrikanten halen daarom hun dieselauto’s van de markt.
Lexus vindt zijn Lexus Hybrid Drive-technologie het beste alternatief voor de veel-rijdende dieselrijder, met name vanwege het lage praktijkverbruik en de hoge range in combinatie met de mogelijkheid tot volledig elektrisch rijden zónder de accu te hoeven opladen. Bovendien is een hybride Lexus standaard uitgerust met een automaat die veel comfort biedt en ideaal is in het drukke Nederlandse verkeersbeeld.
Dat de hybride modellen van Lexus een succes zijn, blijkt wel uit het feit dat er wereldwijd al meer dan 1,3 miljoen van rondrijden
Dat de hybride modellen van Lexus een succes zijn, blijkt wel uit het feit dat er wereldwijd al meer dan 1,3 miljoen van rondrijden. In Nederland bestaat het hybride aanbod uit maar liefst zeven modellen waaronder de sportsedan Lexus IS 300h, mid-sized crossover NX 300h en high performance coupé LC 500h. Daar komen binnenkort twee nieuwe hybride modellen bij, namelijk Lexus’ eerste crossover in het C-segment, de UX en de luxe sedan ES.
Een onderdeel van Lexus’ campagne waarmee het dankjewel tegen de dieselmotor zegt, is de standaard 48 uur proefrit van Lexus. Geïnteresseerden kunnen twee dagen lang de voordelen van Lexus Hybrid Drive zelf ervaren. De proefrit van 48 uur is te reserveren op www.lexus.nl/ultiemeproefrit.
Foto: Lexus campagne-billboards aan de A2 bij Breukelen.
Guido Roozekrans
Head of Press & Public Affairs
Telefoon: +31 (0)162 585 377
E-mail: publicrelations@lexus.nl