Fotografe met agorafobie maakt verbazingwekkende foto’s van de Lexus UX op 3.000 kilometer afstand

Fotografe met agorafobie maakt verbazingwekkende foto’s van de Lexus UX op 3.000 kilometer afstand


Fotografe met agorafobie maakt verbazingwekkende foto’s van de Lexus UX op 3.000 kilometer afstand


  • Unieke artistieke fotoshoot ter lancering van de nieuwe Lexus UX
  • Unicum: fotoshoot werd op 3.000 kilometer afstand aangestuurd
  • Lexus UX is compacte premium crossover in C-segment
  • Eind eerste kwartaal 2019 in Nederland; prijzen volgen binnenkort

Om de lancering van de geheel nieuwe Lexus UX Compact Crossover extra kracht bij te zetten, heeft Lexus Europa samengewerkt met influencer Jacqui Kenny, het ongrijpbare fotografiefenomeen dat beter bekend staat als The Agoraphobic Traveler. Kenny heeft agorafobie, beter bekend als pleinvrees, wat haar mogelijkheden om te reizen beperkt. Des te unieker is de fotoshoot met de Lexus UX die ze op 3.000 kilometer afstand regisseerde.

Lees verder

De fotoshoot van Jacqui Kenny was waarschijnlijk de eerste op afstand geregisseerde artistieke fotoshoot ter wereld, waarbij de uniek vormgegeven Lexus UX vanuit verrassende invalshoeken werd vastgelegd. Jacqui Kenny liet zich tijdens de fotoshoot niet beperken door haar fobie.

“Ik ben heel blij om met Lexus samen te werken en om met deze op afstand geregisseerde fotoshoot de nieuwe Lexus UX te introduceren”

Fotoshoot op Lanzarote

Jacqui Kenny verkent de wereld vanwege haar agorafobie via internet. Vanuit haar huis in Londen maakt ze buitengewone foto’s van over de hele wereld. Om haar talent te onderstrepen bracht een Lexus UX, uitgerust met 360┬░ videocamera, Jacqui mee op een digitale reis naar het prachtige Lanzarote, een plek die ze nooit eerder heeft bezocht. Jacqui verlegde de grenzen van technologie en regisseerde een fotoshoot op verschillende locaties rond het eiland, waarbij ze op meer dan 3.000 kilometer afstand unieke lifestylebeelden van de Lexus UX vastlegde.

Leven met agorafobie

“Ik ben heel blij om met Lexus samen te werken en om met deze op afstand geregisseerde fotoshoot de nieuwe Lexus UX te introduceren”, aldus Kenny. “Vanwege mijn leven met agorafobie is reizen vaak lastig voor mij, dus het is geweldig om de wereld op deze manier te verkennen en zo buitengewone en verrassende dingen te ontdekken.”

Unicum in luxe compacte crossover-segment

De premium crossover Lexus UX staat op een gloednieuw platform (Global Architecture-Compact, GA-C) dat zich onderscheidt door het laagste zwaartepunt in zijn segment. Mede hierdoor is de Lexus UX uiterst wendbaar en doen de rijeigenschappen denken aan die van een lager bij de weg liggende hatchback. Zijn dynamische houding, innovatieve luxe, uitgebreide range aan veiligheidssystemen, bijzondere designelementen en ultraeffici├źnte nieuwe aandrijflijnen maken de Lexus UX tot een uniek aanbod in zijn segment.

Ontworpen voor de moderne stedeling

“De Lexus UX is ontworpen voor de moderne stedeling die op zoek is naar een frisse, eigentijdse en dynamische kijk op luxe rijden”, aldus Chika Kako, Executive Vice President van Lexus International en hoofdingenieur van de UX. “De doelgroep zijn jonge kopers die niet alleen op zoek zijn naar wat nieuw en spannend is, maar ook naar een toevoeging aan hun levensstijl.”

Vanaf maart 2019 staat de Lexus UX in de showroom. Wil je al eerder kennismaken met deze crossover dan kun je je aanmelden bij de Lexus UX Tour.

Aanmelden

Persberichten in uw inbox ontvangen?
Meld u direct aan!

Aanmelden

Press & Public Affairs

Guido Roozekrans
Manager Press & Public Affairs
Telefoon: +31 (0)162 585 377
E-mail: publicrelations@lexus.nl

Lees meer

Bekijk alles